/ LIVETS NJUTNINGAR /

I VÅR VINNER BOSS FÖRE KLEIN

Bild Google
 
I veckan tog jag några timmar för mig själv och gick ner i city för att kolla in diverse vårnyheter. Jag kunde inte låta bli att gå och känna på årets upplaga av "one  summer", men tyvärr blev jag ganska besviken. Det var inte alls min typ av doft.
 
På Lycko.se beskriver man doften så här: " Årets koncept är ”roadtrip” och inspirationen kommer ifrån Raf Simons hyllning till "Americana" – stilen. En ny design på flaskan som är tänkt ska dekoreras med stickers som medföljer i förpackningen. Syftet är att man ska kunna personifiera sin egen flaska. Juicen är nygammal, man har återanvänt samma juice som använts i ck summer 2016. En vinnande och mycket omtyckt doft! energisk, frisk, citrus fruktig.
 
Jag tror det blir en Hugo Boss doft som kommer att stå bland min samling på min byrå i vår. Jag har haft den innan och tyckte den var mycket behaglig att ha på mig. Det är en dagparfym. Namnet är "Hugo woman".
 
På Lycko.se kan man läsa så här om doften  " Doften förenar traditionellt feminina och oväntade maskulina noter, vilket skapar en kontrast mellan doftnoter och förnimmelser och omdefinierar därmed konventionerna kring kvinnliga dofter och återspeglar HUGO:s minimalistiska glamour.
 
. Doftens öppningsnot förmedlar inspiration, äventyr och den nyvunna erfarenhetens lockelse Arabisk jasmin och överdådiga, gåtfullt fruktiga svarta plommon sammanstrålar med den hemlighetsfulla elegansen hos iris och den kryddiga, rökiga intensiteten hos indiskt svart te, som tillför ett oväntat pojkaktigt inslag. Hjärtnoten i HUGO Woman är en spännande blandning av berusande kvinnlighet och maskulina intriger.
 
Basnoterna är som en uppenbarelse - fängslande tränoter med skimrande sandelträ spetsat med cederträ, som får en varm anstrykning av vällustigt feminin ambra. Slutnoterna är fascinerande med utsökt fylliga, krämiga och potenta noter med en chic modern torrhet".
 
 
/Ec
Passion / Vår